KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ:

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid - 30 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. 

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalingsätt hittar du hos Klarna.se

Förskottsbetalning:

Du betalar in totalbeloppet på vårt bankgiro 478-9616. Tänk på att ange ordernummer eller namn på inbetalningen, så att vi vet vem som har betalat.
Vi skickar varorna så snart vi ser pengarna på vårt konto. Tänk på att det kan ta någon dag innan vi ser betalningen på vårt konto. Ej betalade ordrar makuleras efter 1 vecka.

Fraktkostnad:

Frakt om 59 kr (inkl.moms) tillkommer på alla beställningar.

Vi tar inte ekonomisk ansvar för evt. Förseningar beroende på fraktföretaget.


Fraktalternativet "Hämtas”
Om du valt fraktalternativet "Hämtas", innebär det att du måste hämta dina varor på vårt lager i Höganäs. Du kommer då att få ett mejl så fort din beställning är färdigpackad och klar för hämtning. 

Leveranssätt:
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/varorgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Leveranstid:
Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar.
För varor med namn är vår normala leveranstid ca 7 arbetsdagar, men det kan även gå fortare. Under högsäsong kan det ta längre tid. ‹ Vi reserverar oss mot eventuell slutförsäljning. Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar i produktbeskrivning samt prissättningar.

Beställningsvara!

Beställningsvaror skkickas normalt inom 3-7 arbetsdagar. Beställer du en beställningsvara innan måndag kl. 12:00 så får vi hem den normalt på torsdagen och skickar din order då, om ingen annan vara på din order saknas. Dröjar det längre än 3-7 dagar meddelar vi dig via e-post.

Tillfälligt slut! 

En lagervara som är tillfälligt slut har oftast ett preliminärt datum då produkten väntas in på lager.  

Integritetspolicy

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna oss så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av mykids.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Mykids.se  använder uppgifter från kundregistret för att hantera ordrar, och generera egen statistik för att anpassa webbplatsen till dig som kund. Du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev.  Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Dine rättigheter

Du har rätt att begära att få en bekräftelse från oss om vi behandlar personuppgifter som rör dig, samt i sådant fall begära tillgång till de personuppgifter som vi behandlar om dig, ett s k registerutdrag.

Vidare har du rätt, om du anser att en uppgift om dig är felaktig eller ofullständig, rätt att begära att uppgiften ska rättas.

I den utsträckning vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke har du rätt att, när som helst, återkalla ditt samtycke till behandlingen med omedelbar verkan.

Du har rätt att motsätta dig behandlingar som stödjer sig på en intresseavvägning som du har personliga skäl som rör situationen. Vi får dock fortsätta att behandla dina uppgifter, trots att du har motsatt dig behandlingen, om vi har tvingande berättigade skäl för behandlingen som överväger integritetsintresset.

Under vissa omständigheter har du rätt at få dina personuppgifter raderade, t ex om behandlingen stödjer sig på ett samtycke och du återkallar detta samtycke. Detta gäller dock inte om vi exempelvis är skyldiga enligt lag att bevara uppgifterna.

Du har även rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas. 

Slutligen har du rätt att få en kopia på de personuppgifter som rör dig i ett strukturerat format (dataportibilitet). Rätten till dataportabilitet, till skillnad från rätten till registerutdrag, omfattar således endast uppgifter som du själv har tillhandahållit till oss och som vi behandlar med stöd av vissa lagliga grunder, tex ett avtal med dig.

Om du har några frågor om vår behandling av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss.

Försening:
Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat, förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar.

Ångerrätt:
Som kund har du alltid 14 dagars returrätt och öppet köp hos MyKids.se. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss, så om du vill kunna spåra din retur så rekommenderar vi dig att skicka den rekommenderat. Kolla med postens serviceställe där du bor, hur du gör detta. Gäller inte speciellt tilverkade varor som t.ex. produkter med tydlig personlig prägel enligt kap:2; 11§ av distans och hemköplagen.

Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan(returfrakt, emballage mm).

Vi har rätt att vänta med återbetalningen till vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

NOTERA! Det ges ingen ångerrätt på varor som ska framställas enligt dina individuella behov, om tillverkningen eller anpassningen har påbörjats. Vid acceptering av villkoren i samband med beställning, accepterar du samtidigt att tillverkningen av varen kan påbörjas innan ångerrättens utgång.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Reklamation/Fel:
MyKids.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se.
MyKids.se betalar returfrakten vid fel/reklamation.
Vid reklamationer och fel på varor, ersätter vi dessa med nya varor,
alternativt med återbetalning. Återbetalning görs efter att felet är
verifierat och den reklamerade varan är returnerad till MyKids.
Ersättning av skadad vara görs på bästa sätt efter överenskommelse.
Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta alltid
MyKids.se innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss på Mykids1111@gmail.com

Returer skickas till:
MyKids.se
Bärnstensgatan 34
263 58  Strandbaden