Köp- och Leveransvillkor

 

Orderbekräftelse:
När du har godkänt din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post.

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ:

- Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
  • En faktureringsavgift på 49 kronor tillkommer

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 49 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Förskottsbetalning:
Du betalar in totalbeloppet på vårt bankgiro 478-9616. Tänk på att ange ordernummer eller namn på inbetalningen, så att vi vet vem som har betalat.
Vi skickar varorna så snart vi ser pengarna på vårt konto. Tänk på att det kan ta någon dag innan vi ser betalningen på vårt konto. Ej betalade ordrar makuleras efter 1 vecka.

Frakt och leverans

Fraktkostnad:
Frakt om 49 kr (inkl. moms) tillkommer på alla beställningar.
Handlar du för över 599 kr. skickar vi din beställning FRAKTFRITT!
Gäller endast leveranser inom Sverige


Fraktalternativet "Hämtas”:
Om du valt fraktalternativet "Hämtas", innebär det att du måste hämta dina varor på vårt lager i Höganäs. Du kommer då att få ett mejl så fort din beställning är färdigpackad och klar för hämtning. 

Leveranstid:
Normal leveranstid är cirka 3 dagar.
För varor med namn är vår normala leveranstid ca 7 arbetsdagar, men det kan även gå fortare.
Under högsäsong kan det ta längre tid.
Vi reserverar oss mot eventuell slutförsäljning.

Leveranssätt:
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/varorgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Reklamationer, skador och ångerrätt

Försening:
Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat, förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar.

Ångerrätt:
Som kund har du alltid 14 dagars returrätt och öppet köp hos MyKids.se. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss, så om du vill kunna spåra din retur så rekommenderar vi dig att skicka den rekommenderat. Kolla med postens serviceställe där du bor, hur du gör detta. Gäller inte speciellt tilverkade varor som t.ex. produkter med tydlig personlig prägel enligt kap:2; 11§ av distans och hemköplagen.

Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan(returfrakt, emballage mm).

Vi har rätt att vänta med återbetalningen till vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

NOTERA! Det ges ingen ångerrätt på varor som ska framställas enligt dina individuella behov, om tillverkningen eller anpassningen har påbörjats. Vid acceptering av villkoren i samband med beställning, accepterar du samtidigt att tillverkningen av varen kan påbörjas innan ångerrättens utgång.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Reklamation/Fel:
MyKids.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se.
MyKids.se betalar returfrakten vid fel/reklamation.
Vid reklamationer och fel på varor, ersätter vi dessa med nya varor,
alternativt med återbetalning. Återbetalning görs efter att felet är
verifierat och den reklamerade varan är returnerad till MyKids.
Ersättning av skadad vara görs på bästa sätt efter överenskommelse.
Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta alltid
MyKids.se innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss på Mykids1111@gmail.com

Returer skickas till:
MyKids.se
Bärnstensgatan 34
263 58  Strandbaden

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.


För att få handla hos oss på MyKids.se måste du ha fyllt 18 år!